Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit programma is bedoeld voor kleuters die een achterstand laten zien p het gebied van voorbereidende rekenvaardigheid en beoogt deze vaardigheden te stimuleren, zodat deze doelgroep met een minder grote achterstand aan het formele rekenen in de lagere school begint.
Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 471.42 --- Wiskunde --- Remediëring --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- wiskundige initiatie --- Didactics of Kindergarten --- logopedie --- therapiemateriaal --- rekenen --- rekenproblemen
Choose an application
9789055355938
Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- Taalverwerving --- Peuters. --- Kleuters. --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalontwikkeling --- 471.42 --- 471.43 --- Eerste schooldag --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Kerstmis --- Kriebelen --- Sinterklaas --- Slapen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Zindelijkheidstraining --- eerste schooldag --- eten --- grootouders --- kerstmis --- sinterklaas --- slapen --- jarig zijn --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Puzzel je slim biedt een synthese van zowat alles wat voorhanden en mogelijk is rond puzzelsoorten- en strategieën. Dit praktijkboek wil puzzels en puzzelen in zijn brede context benaderen, waarbij de directe bruikbaarheid in de klaspraktijk voorop staat en een zorgbrede aanpak bij (risico) kleuters een extra dimensie krijgt.Het praktijkboek richt zich behalve op het kleuteronderwijs evenzeer op diverse types van het buitengewoon onderwijs. Vaak betekent het spelelement in de puzzels voor deze kinderen een bron van motivatie en feedback. Het boek tracht een antwoord te geven op volgende vragen: Waar en hoe organiseer je de puzzelhoek? Hoe initieer je puzzels in de eerste kleuterklassen en bij ontwikkelingsbedreigde kinderen? Welke strategieën zijn mogelijk om kinderen op een hoger niveau te brengen? Welke gradatie bouw je in om tegemoet te komen aan elke leeftijdscategorie en aan het beheersingsniveau van elk kind in het bijzonder? Hoe observeer je op een doordachte en (voor de leerkrachten) haalbare en efficiënte manier? Hoe remedieer en differentieer je op basis van de bekomen informatie?De auteur stelt niet minder dan 15 puzzelsoorten voor aan de hand van afbeeldingen. Bij elke soort beschrijft hij vele tientallen puzzels: voor welke leeftijd, het aantal stukken, specifieke kenmerken, bij welke uitgever verkrijgbaar... Met behulp van dit boek kan het schoolteam een opsomming maken van de puzzelsoorten die ze reeds hebben en welke ze nog moeten aanschaffen.Dit praktijkboek zorgt ervoor dat kleuters niet 'moeten' maar 'mogen' puzzelen. De auteur hoopt dat de vele concrete tips en suggesties de klaspraktijk positief beïnvloeden, ten bate van de kleuters. Dat menige leerkracht opgetogen zal zijn met dit boek, spreekt voor zich. Hadewych Coppens [Karl Baert]Copyright (c) Vlabin-VBC20051231http://www.deleeswolf.be
Kleuteronderwijs --- Spelen --- Didactiek. --- zorgverbreding --- Orthopedagogics --- cognitieve opvoeding --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- puzzels --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Puzzelen --- #KVHB:Zorgverbreding --- kleuters --- puzzelen --- 471.42 --- didactiek --- differentiatie --- kleuteronderwijs --- remediërend onderwijs --- 470 --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- Differentiatie --- Puzzels --- Remediëring --- 474.23 --- Puzzelen --- Zorgverbreding-kleuterond --- kleuteronderwijs (ler) --- puzzels (ler) --- Handboek/cursus --- Puzzels ; kleuteronderwijs --- Puzzels ; speelleermiddelen ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- 471.5 --- Zorgverbreding --- Kleuterschool: puzzels --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Basisonderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Didactische principes --- Ontwikkelingsmaterialen --- Puzzelhoek --- Leerlijnen --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Didactiek --- Puzzel --- Ontwikkelingsmateriaal --- Leerlijn --- Patiënt
Choose an application
De audio-cd bevat : Mormellied - Opruimen - Mijn popje heet Sofie - Dobbelsteentje rol - Rom, bom, bom - Draaien aan het rad - De mormeltjes zijn zoek - Beestenboel - Jabbedabbedoe - Vingerpopjes - Klappen en tellen - Lieveheersbeestje - Danseres - Toverdrank - Blinndoek - Doe je met je vingers mee? - Torentje bussekruid - Portemonnee - Erbij, eraf - Eerlijk delen - Het dubbel - Prinses - Wolf - Springen - Hoeveel? De materialenkist bevat : 200 mormeltjes - 16 gekleurde en 40 grijze potjes - 40 dekseltjes - 12 matten - 8 verbindingsstukken - 1 draairad - verschillende kaartensetjes - 1 splitsmachine - 10 dobbelstenen - 6 zakjes - 6 rijgveters - 25 speelfiches
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- aanvankelijk rekenen --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- rekenspelletjes --- voorbereidend rekenen --- getallenleer --- 371.67 --- 373.3 --- kleuteronderwijs --- eerste leerjaar --- getalbegrip --- 471.42 --- 475.4 --- Getalbegrip --- 472.2 --- wiskunde --- basisonderwijs --- wiskunde initiatie --- wiskundige initiatie --- speelwerkbladen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- spelend rekenen
Choose an application
Wiskundeliedjes voor kleuters mét audio-cd Kleuters taalvaardig maken is een leuke, boeiende uitdaging, zeker als het om specifieke schooltaal gaat. Met Doe de wisk oefenen de kleuters op wiskundige begrippen en rekentaal. En dat op een speelse, natuurlijke én gedifferentieerde manier. De uitgave biedt 18 vrolijke liedjes. Door ze te memoriseren, kunnen de kleuters hun parate kennis opbouwen en onderhouden. Doe de wisk is ook geschikt voor taalarme kleuters. Inhoud: - Didactische suggesties met een schat aan leuke ideeën - Audio-cd met alle liedjes en de karaokeversies - Leesstroken om de ontluikende geletterdheid te bevorderen inhoudstafel: themaliedjes: - mijn gezicht - een hele appel - een huis van vormen - het is carnaval - dag paashaas - lieve vlinder - brand - Anneke is jarig - tegenstellingen - van links naar rechts - verstoppertje - hoeveel? - de blauwe ballon - woordstukjes routineliedjes: - dagen van de week - gisteren, vandaag en morgen - naar huis - een lange rij partituren 'Doe de wisk' is een lespakket om kleuters via liedjes wiskundige begrippen en rekentaal bij te brengen. De eerste 14 liedjes zijn thematisch (lichaam, carnaval, vormen, tegenstellingen, tellen, ...), de laatste vier zijn routineliedjes (dagen van de week, ...). Bij elk liedje zijn verschillende verwerkingsactiviteiten uitgewerkt met kant- en klare werkbladen.
wiskundige initiatie --- Didactics of Kindergarten --- cognitieve opvoeding --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- muzische opvoeding --- kleuteronderwijs --- wiskunde initiatie --- liedjes --- C6 --- spelmateriaal --- #PBIB:+111.53 --- 471.42 --- taalbeheersing --- wiskunde --- speelwerkbladen --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- Wiskundige initiatie --- Wiskundige begrippen --- Taalontwikkeling --- Kinderliederen --- wiskundige begrippen --- taalontwikkeling --- muzikale opvoeding --- 472.2 --- rekentaal --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2017 --- kleuterdidactiek --- taalvaardigheid --- bewegingsexpressie --- Kleuteronderwijs --- Didactics of mathematics --- ontluikende geletterdheid --- mondelinge expressie --- bewegingstussendoortjes (onderwijs) --- tellen (themawoord fictie) --- didactische werkvormen --- creatieve expressie --- muzische vorming --- taalverwerving --- Kinderlied
Choose an application
Wat hebben rekenonderwijs en prentenboeken met elkaar te maken? Is er sprake van een niet-alledaags duo? Of is de combinatie minder verrassend dan ze lijkt? In veel prentenboeken gaan achter de prachtige verhalen fraaie rekenuitdagingen schuil waar jonge kinderen zich geboeid in vast kunnen bijten en waar ze veel van kunnen leren. Wie prentenboeken met rekenogen leest, kan deze verborgen schatten ontdekken en & doet de kinderen in de klas er een enorm plezier mee.Dit boek beschrijft rekenactiviteiten bij 45 prentenboeken. De activiteiten zijn verdeeld over de doelgebieden tellen en getalbegrip, meten en meetkunde. Veel activiteiten kunnen op ieder moment in het schooljaar worden uitgevoerd. Sommige opdrachten zijn gebonden aan de seizoenen of aan de grote feesten, zoals Sinterklaas, Kerstmis en Pasen. De kracht van de beschreven rekenuitdagingen is dat ze met eenvoudige, beschikbare materialen te realiseren zijn. Niets staat mooie rekenervaringen in de weg!Met rekenogen gelezen is bedoeld voor onderbouwleerkrachten in het (speciaal) basisonderwijs in Nederland en leerkrachten van de oudste kleuters en het eerste en tweede leerjaar in Vlaanderen, studenten en docenten van de lerarenopleidingen, onderwijsbegeleiders en voor ieder ander die geïnteresseerd is in rekenonderwijs aan jonge kinderen op de basisschool.
Rekenen --- Prentenboeken. --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- prentenboeken --- Didactics of mathematics --- spelend rekenen --- aanvankelijk rekenen --- wiskunde --- Prentenboeken --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Arithmetic --- Study and teaching --- #PBIB:+111.54 --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- meetkunde --- meten --- rekenactiviteiten --- rekenen --- tellen --- 471.42 --- didactiek --- getalbegrip --- wiskundige initiatie --- 475.4 --- Getalbegrip --- Meetkunde --- Meten --- Tellen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Constructie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 373 --- Prentenboek --- 472.2 --- Rekenen; ba.o. --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- rekenvaardigheden --- Rekenen; ba.o --- Wiskunde; ba.o --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rekenstoornissen --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- voorbereidend rekenen --- Rekenstoornis
Choose an application
Bij de 30 nieuwe en vernieuwde thema's van Dag Jules! hoort telkens een gloednieuw kartonboekje. Op de rechterzijde staat een illustratie en op de linkerzijde tekst. De peuters kunnen - aansluitend bij de activiteiten van het thema - het verhaal opnieuw bekijken in de lees- of zithoek. De leerkracht, begeleider of ouder heeft de tekst op de linkerzijde altijd ter beschikking om voor te lezen. Het verhaal telt telkens acht full color illustraties.
kleuteronderwijs --- peuters --- prentenboeken --- taalontwikkeling --- 471.49 --- Carnaval --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Winter --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Diversiteit --- Geluiden --- Kleding --- Kleuren --- Lichaam --- Verhuizen --- Verkleden --- Verven --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Ziek zijn --- winter --- anders zijn --- boodschappen doen --- ziek zijn --- ziekenhuis --- kleuren --- carnaval --- verkleden --- baby's --- dieren --- diversiteit --- 471.4 --- Kleuteronderwijs: basisontwikkeling --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Kinderen --- Ziekenhuis. --- Zwangerschap. --- Geboorte. --- Baby's. --- Carnaval. --- Winter. --- Winkelen. --- Kleuren. --- Dieren. --- Knuffels. --- Verhuizen. --- Blinden. --- Buren. --- Multiculturele samenleving. --- Dutch literature --- blindheid (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- winkels (themawoord fictie) --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kleuren (themawoord fictie) --- geboorte (themawoord fictie) --- zwangerschap (themawoord fictie) --- dieren (themawoord fictie) --- interculturaliteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- carnaval (themawoord fictie) --- PXL-Education 2015 --- kinderboek --- knuffels (themawoord fictie) --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|